Over onze langdurige samenwerking met Marie Méro

Marie Méro is al jarenlang een trouwe klant van Axepta BNP Paribas. Het Belgisch modemerk voor dames heeft bij haar oprichting Axepta BNP Paribas gekozen als terminalleverancier en partner voor de verwerking van haar transacties. De zaak is inmiddels sterk gegroeid en telt 9 verkooppunten verspreid over heel Vlaanderen en 1 filiaal in Nederland.

Enige tijd geleden werden de gebruikte betaalterminals in de 10 winkels vernieuwd. “De nieuwe toestellen bieden kennelijk aanzienlijk meer potentieel”, vertelt Heidi Mussche van de afdeling Accountancy en HR bij Marie Méro. “De snellere processor zorgt voor nog kortere verwerkingstijden van de betalingen. Bovendien vergroten ze de kans op een maximaal rendement dankzij de vele, uitgebreide betaalmogelijkheden. Zo kunnen we nu ook cadeaucheques en andere vouchers aanvaarden. Een absolute topper is het online portaal waarop we met vrijwel één druk op de knop een duidelijk overzicht kunnen opvragen van alle verrichtingen. Dit is voor de boekhouding een hele verbetering ten opzichte van de voormalige wekelijkse rapporten. Bovendien werden de standaard ingestelde globale overzichten op onze vraag nagenoeg in een handomdraai opgesplitst per winkel. Dat is een reële meerwaarde voor ons.”

Met de vervanging van de betaalterminals moest ook de koppelingssoftware tussen de terminals en de kassa’s worden aangepast. Een nieuwe taal implementeren in een kassasysteem gebeurt echter niet zomaar. Daar gaan doorgaans weken programmatie en testen aan vooraf.

“Axepta BNP Paribas had ons verteld dat ze onze betaalterminals in slechts enkele minuten konden verbinden met een elektronisch kassasysteem”, geeft Kristof Van Steenkiste, zaakvoerder van SoftTouch aan. “Als kassaleverancier van Marie Méro hebben we de optimalisatie van 2Connect ondersteund door ons kassaprogramma ter beschikking te stellen. Een piloottest ging door in Marie Méro’s winkel in Oostende, waarna de implementatie succesvol werd doorgevoerd in de 10 winkels.”

Ook voor de klant zelf is het bijzonder voordelig. Ondanks de automatische werking van het koppelingssysteem blijven manuele handelingen steeds mogelijk. Bij een technische storing van de kassa, kan je nog altijd manueel afrekenen met de terminal. Ook praktische handelingen zoals het toelaten van gesplitste betalingen of betaalmethoden kan je blijven uitvoeren. De koppeling tussen de terminal en kassa doet dus geen enkele afbreuk aan de flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid van betalingen.

“Wij zijn zeer tevreden over Axepta BNP Paribas, zowel wat betreft de oplossingen die ze aandragen als de ondersteuning die we krijgen”, zegt Heidi. “De snelle roll-out van de implementatie is opmerkelijk. Ook zeker de vlotte beschikbaarheid en zorgzaamheid van onze contactpersoon waarderen we enorm.”